Reklama:

„Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” - nowa kampania GIS

Ten tekst przeczytasz w 2 min.

„Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” - nowa kampania GIS

shutterstock

Uzależenienie od narkotyków

Główny Inspektorat Sanitarny zainicjował kolejną kampanię, której celem ma być zwiększenie świadomości co do stosowania różnych substancji psychoaktywnych i konsekwencji zachowań z tym związanych. Kampania adresowana jest zarówno do młodzieży, jak i do rodziców. GIS stosuje nową formę, stara się używać języka, którym posługują się młodzi ludzie – czy nowa kampania ma szansę osiągnąć oczekiwane rezultaty?

Reklama:

Kampania „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” rozpoczęła się pod koniec stycznia 2017 r., potrwać ma ona do końca marca tego roku. W jej ramach, we współpracy ze Szwajcarią, przygotowana została specjalna witryna (www.melanz.tv) oraz seria krótkich filmików. Każdy z 10 spotów trwa około 30 sekund, poszczególne z nich skupiają się na tym, jak teoretycznie czuje się osoba po skorzystaniu z używek, a jak tak naprawdę może to wyglądać w rzeczywistości. Bycie królową sceny w klubie po kilku piwach? Teoretycznie tak, a w rzeczywistości krzywe spojrzenia ze strony pozostałych uczestników imprezy i ledwie przypominające śpiew dźwięki, które pochodzą od zataczającej się młodej, nietrzeźwej dziewczyny.

Czy forma krótkich, ubarwionych muzyką spotów, jest w stanie przekonać młodych ludzi, aby zerknęli na wspominaną wcześniej witrynę? Dobrze by było, gdyby tak się stało – portal, przy pomocy młodzieżowego języka, informuje o tym, jakie są niekorzystne efekty stosowania najpopularniejszych substancji psychoaktywnych, takich jak np. alkohol czy marihuana. Na razie ciężko jest ocenić, jaki będzie wydźwięk tej kampanii – nastolatki to przecież z pewnością specyficzna grupa odbiorców. Część z nich może po prostu zignorować spoty czy też nawet je wyśmiać, zawsze istnieje jednak szansa, że część młodzieży zainteresuje się materiałami – a to właśnie o zwiększanie świadomości na temat używek przede wszystkim chodzi.

„Melanż. Oczekiwania vs. Rzeczywistość” kierowana jest nie tylko do młodzieży, ale również do jej opiekunów. W ramach projektu opracowywane są materiały, które pomogą rodzicom przygotować się do rozmowy z dzieckiem na temat zagrożeń związanych z substancjami psychoaktywnymi. Materiały te mają również uczulić osoby dorosłe na różne sygnały mogące świadczyć o tym, że ich dziecko korzysta z jakichś używek.

Stosowanie przez nastolatki substancji psychoaktywnych wciąż stanowi znaczący problem. Jak widać, Główny Inspektorat Sanitarny ma tego świadomość i podejmuje kroki, poprzez które skala tego problemu miałaby się zmniejszać. Pozostaje tylko liczyć na to, że kampania przyniesie oczekiwane rezultaty, a jeżeli by się tak nie stało – że będzie ona dobrym wstępem do kolejnych kampanii dotyczących stosowania używek przez młodzież i związanych z tym zagrożeń.

POWIĄZANE DYSKUSJE NA FORUM Z KATEGORII Profilaktyka

inhalacje
Czy stosujecie inhalacje przy leczeniu infekcji u swoich dzieci? Słyszałam, że bardzo pomagają nawet przy leczeniu zwykłego kataru? Nie mam na razie inhalatora i zastanawiam się czy warto kupić.
Plamica Honeha
Jestem osobą starszą mam plamice od wielu lat,mam coraz częstsze wyprysku kto może mi pomóc. Nogi są całe czerwone, występują prawie codziennie i bolą.
Stosowanie kremu aldara
Dzień dobry. Czy można stosować maść aldara (kłykciny) na wewnętrznej stronie warg sromowych mniejszych?
Twarde zgrubienie / Wypuklenie z tylu główki
Dzien dobry. Corka 6 miesiecy. Od 3 miesiecy wyczuwam zgrubienie z tylu glowki na dole. Nikt z.lekarzy ani pediatra ani fizjo nie zwrocili na to uwagi. Mamy juz neurologa ale dopiero za miesiac. odch...
Tył głowy niemowlaka
Witam, niepokoi mnie tył głowy mojego dziecka, synek ma 6 my i ma z tyłu takie wypukłe kółeczko, mam nadzieje ze to widać na zdjęciu. Co to może być? To moje pierwsze dziecko wiec proszę o wyrozumiał...
biegunka chlorowa
Poszukuje rodziców dzieci chorych na tą chorobę,ponieważ sama mam chore dzieci i chcałabym zasięgnąć porady i wymienić się doświadczeniami .
Reklama:
Reklama: